Xavier Subirats
Soci director
xsubirats@amsel.es
+34 937554720
/in/xaviersubirats
Afegir a contactes »
Col·legiació
Col·legi d’Economistes de Catalunya, CEC
Acreditacions
Consultor acreditat en Estàndards Internacionals de Comunicació Empresarial (IBCS®)
Registres
- Registre d’Experts Comptables d’Espanya (REC)
- Registre d’Economistes Assessors Fiscals (REAF)
- Membre de l’Associació Espanyola d’Assessors Fiscals (AEDAF)
- Membre de la Confederació Fiscal Europea (CFE)
Formació acadèmica
- Llicenciat en Econòmiques, Universitat de Barcelona, 1989
- Màster en Comerç Internacional, Universitat de Barcelona, 1992
- Programa de Desenvolupament Directiu (PDD), IESE, 1999
- Corporate Finance Program (CFP), London Business School LBS, 2014
- Value Creation Through Effective Boards (VCEB), IESE-Harvard, 2016
Idiomes
- Anglès
- Francès
- Italià
Pràctiques
- Govern corporatiu
- Reporting
- Tributació
- Finances corporatives
- Control de gestió
Indústries
- Moda
- Retail
- Editorial
- Turisme – hoteleria (HTL)
- Alimentació – pesca – agricultura
- Food Service – distribució
- Construcció – promoció
- Serveis professionals
Xavier Subirats és el soci director d’AMSEL Assessors.
Centra la seva pràctica en govern corporatiu, control de gestió i reporting empresarial, així com tributació i finances corporatives. Assessora regularment grups familiars espanyols i filials a Espanya de companyies internacionals italianes, franceses i angleses. Assisteix com a conseller extern a Consells d’Administració en els sectors d’alimentació, food service i hoteleria, i a Comitès de Direcció d’empreses de moda, distribució, serveis professionals, arts gràfiques i editorials. És l’encarregat de la informació corporativa en companyies de distribució d’aigua i agricultura. També té una àmplia experiència en l’assessorament a empreses internacionals i espanyoles en transaccions corporatives.
Xavier Subirats és vocal del comitè permanent del Col·legi d’Economistes de Catalunya, membre de la junta directiva d’ACCID-Associació Catalana de Comptabilitat i Direcció, president del Registre d’Experts Comptables de Catalunya, membre de la junta directiva d’economistes comptables d’Espanya del Consell General d’Economistes d’Espanya, i forma part del grup de treball sobre RSC i informes integrats. També ha exercit el càrrec de tresorer del Col·legi d’Economistes de Catalunya.
És conferenciant habitual en matèria de govern corporatiu i reporting empresarial, amb articles acadèmics publicats sobre aquestes matèries. Va ser el primer espanyol acreditat en Normes Internacionals de Comunicació Empresarial (IBCS®). El 2016, un dels seus dissenys de memòria corporativa va rebre el premi “Millors Pràctiques en Informació Financera” al VII Congrés Català de Comptabilitat i Direcció.
Entre la seva experiència representativa es troba l’assessorament en les següents operacions corporatives:
Recuperació de drets (waiver of rights) de distribució a Espanya, Andorra i Portugal de Superdry Plc
Venda d’una participació majoritària de les accions de MESSA a Gas Natural
Venda del 100 % de Centre Geriàtric Can Boada a un grup empresarial del sector d’atenció geriàtrica
Venda del 100 % de Cinesi Transport a TUSGSAL
Venda del 33 % de les participacions d’una empresa del sector tèxtil
Creació d’Assolim Alimentària Food Service mitjançant la integració d’HIMSA i Solé Hermanos
Reestructuració accionarial de Trendytex
Adquisició d’unitat de negoci d’Ako per part de Tracelec
Constitució de filial a Bèlgica per a grup de moda-retail
Constitució i posterior desinversió de filial a Portugal per a grup d’arts gràfiques
Estructuració de holdings per a grups familiars industrials
Negociacions per a l’adquisició d’un grup empresarial grec per part d’un grup empresarial espanyol
La seva experiència destacada en govern corporatiu inclou l’assistència a diversos òrgans de govern en els sectors d’alimentació, distribució, food service i turisme. En l’àmbit de les estructures directives assisteix a Comitès de Direcció en els sectors d’arts gràfiques, moda, retail, serveis professionals, plataformes de crowdfunding, distribució i editorial.
Últimes conferències
03/10/2018 – Conferencia sobre mejora del Reporting utilizando IBCS®
Com podem millorar els informes que preparem per als nostres clients? Com utilitzar les millors practiques pel que fa a visualització de gràfics i taules de dades? Els International Business Communication Standards (IBCS®), els estàndards internacionals de comunicació...
Guía del buen gobierno para Pymes
Extracto nueva conferencia
El impacto de la digitalización en las FSP
Extracto nueva conferencia
Últimes publicacions
Green Controlling – una guía per a l’integració existosa dels objectius ecológics – ACCID
La legislació internacional i nacional està avançant en una direcció clara: les empreses han d’assumir la responsabilitat d’una gestió sostenible al llarg de tota la cadena de valor de manera visible i comprensible. La gestió empresarial sostenible i el control dels...
International Controlling Conference Croatia 2020
El pasado 12 de noviembre se celebró de forma virtual el congreso sobre Control de gestión, contabilidad y Management financiero del ICC, que tenía que acontecer en la ciudad de Zagreb en Croacia. Por lo que respecta a las ponencias fueron de lo más diversas y entre...
Green controlling
Este mes de Octubre aparecerá publicada la versión en español de Green Controlling: manual para integrar indicadores sociales y ambientales. El manual aborda el control de gestión orientado a buscar la extensión de las tareas, procesos e instrumentos del Controlling...
El Congreso anual de IBCS también sufre el COVID-19.
El próximo 3 de Julio se tenía que celebrar en Berlín la sexta conferencia sobre los IBCS, los International Business Communication Standards, o lo que es lo mismo, los estándares internacionales de comunicación empresarial. Como ya hemos comentado en varios de...
Circular Resumen Medidas Covid-19
Índice 1. Medidas de apoyo financiero transitorio: Aplazamientos de deudas tributarias y suspensión de plazos. Se propone una flexibilización en materia de aplazamientos, concediendo durante 6 meses facilidad de pago de impuestos a PYMES y autónomos, previa solicitud,...
SOL·LICITI
INFORMACIÓ
Si desitja rebre informació completi els camps que consten a continuació
C/ Santa Marta 7-9, E-08302 Mataró Barcelona.
T.34 93 755 47 20 info@amsel.es